onsdag 3. april 2013

Fin flaggermuskjole (WiP)

Det er lett å la seg friste av kit'ene til Pickles og det hender det hoper seg opp i "innstrikkekurven". Fin flaggermuskjole fra Pickles kom imidlertid raskt på pinnene. Den blir nok ikke ferdig like raskt.

Påbegynt flaggermuskjole 

Som alltid når jeg har litt større prosjekter på gang har jeg nemlig noen parallelle småprosjekter ved siden av. Men jeg har allerede begynt på økningen til ermene så kanskje jeg blir ferdig før ullkjolesesongen er over.

Pickles Merino Tweed og Pickles Silk Mohair

Kjolen strikkes på pinner nr 4 med én tråd Pickles Merino Tweed i fargen Vinterkveld, og én tråd Pickles Silk Mohair i den veldig fine fargen Chianti. Jeg ble positivt overrasket over hvor mye mohair-garnet dominerer fargen på kjolen og gleder meg veldig til det ferdige resultatet!

Bat-dress (WiP)

It's easy to get tempted by the Pickles kits and occasionally yarn pile up in the "yarn in-basket". Bat-dress from Pickles, however, came quickly on to the needles. 

It will probably not be finished quite as quickly. Because, as always when I have some major project in progress, I also have some smaller projects on the side. On the other hand I've already started on the increase for sleeves so maybe I will get it done before the  season for wearing wool dresses ends.

The dress is knitted on needles size 6 US with one strand of Pickles Merino Tweed in the color Winter Night, and one strand of Pickles Silk Mohair in the very beautiful color Chianti. I was pleasantly surprised by how much the color of the mohair yarn dominates the gown and I am very much looking forward to wearing the dress!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...